• پشتیبانی
  • 09194192929
۱۳۹۸ سه شنبه ۱۲ آذر
تعداد بازدید : 9670

مؤلفه‌های شادزیستی

همه انسان‌ها به دنبال دستاورد هستند. برای مثال یک نفر می‌خواهد کتاب بنویسد و دیگری می‌خواهد خانه خوبی بخرد و فردی دیگر می‌خواهد مدرک تحصیلی بگیرد و … تعبیر هر فرد از دستاورد متفاوت است.
نویسنده: دکتر علی صاحبی
ویراستار: مهدی اسکندری
گردآوری: مونا حکیمی

همه انسان‌ها به دنبال دستاورد هستند. برای مثال یک نفر می‌خواهد کتاب بنویسد و دیگری می‌خواهد خانه خوبی بخرد و فردی دیگر می‌خواهد مدرک تحصیلی بگیرد و … تعبیر هر فرد از دستاورد متفاوت است. انسان‌های شادی را نمی‌توانید پیدا کنید که دستاوردی برای خود نداشته باشند، همان‌گونه که انسان‌های خودشکوفایی را نمی‌توانید بیابید که مؤلفه‌های خودشکوفایی را نشناسند. 

 


تئوری انتخاب می‌گوید انسان‌های شاد باید این مولفه‌ها را داشته باشند:


-    سبک زندگی لذت بخش؛

یعنی به گونه‌ای زندگی کنند که از آن لذت ببرند. مثلا دائما در روابط مختلف نیستند و یا غرق در مادیات نمی‌شوند. سبک زندگی لذت بخش یعنی تفریح می‌کنند. کارهایی انجام می‌دهند که از انجام دادن آنها لذت می‌برند. مسافرت می‌روند و غذاهای خوب و سالم می‌خورند. 


-    کنار آمدن با عزیزان و اطرافیان؛

بسیاری از ما اطرافیانی داریم مانند رئیس، منشی، مادر شوهر که برای ما بسیار مهم هستند، اما لزوما این اطرافیان عزیزان ما نیستند. ما میبایست با عزیزان و اطرافیان خود خوب کنار آییم و این خوب کنار آمدن أصلا به این معنی نیست که باید آنها را دوست داشته باشیم و یا دلمان برای آنها تنگ شود. بلکه باید با آنها بطور موثری در ارتباط همرا ه با صلح باشیم. 


-    داشتن یک پروژه ارزشمند؛

یک انسان شادمان برای خود یک پروژه ارزشمند زندگی تعریف می‌کند. حال این پروژه می‌تواند پایان نامه دکتری، نوشتن یک کتاب، ساختن یک مدرسه و ... باشد. اما باید به خاطر سپرد که پروژه‌ها تمام می‌شوند و افراد شادمان، دائما در حال طراحی پروژه‌های ارزشمندی بعدی خود هستند. 

 

[کپی برداری و نقل تمام یا قسمتی از این مطلب به هر شکل (از جمله برای همه نشریه ها، وبلاگ ها و سایت های اینترنتی) بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: سایت انتخاب بهتر” ممنوع است و شامل پیگیرد قضایی می شود]

 
captcha
نظر شما پس از تایید نمایش داده خواهد شد.
مشاهده نظرات بیشتر...